Alla inlägg under augusti 2022

Av Andrea Norelius - 19 augusti 2022 20:00

Nu är jag hemma efter två underbara veckor på Alcudia. Så skönt att komma hem igen och dessutom till ett helt nytt kök. Tack Dåderman ni är bäst! Jag känner mig dock inte så utvilad som jag trodde utan det har blivit en hel del drinkar men det är väl livet på Mallis tippar jag. Det var dessutom galet varmt med teperaturer över 40 grader så det gick inte att ligga att pressa som jag kanske är van i vanliga fall då jag reser utomlands. Körde med hög solskyddsfaktor och mitt på dagen som det var som varmast åkte solhatten och en strandklänning på. Jag hade nästan glömt hur fantastiska stränderna är i Alcudia. Så mjuk och len sand och dessutomm har vattnet en fantastisk färg. Eftersomm jag är svensk och det hör till att klaga måste jag tillägga att jag önskat att fruktförsäljarna på strandan haft kall frukt. För finns det något godare än en kall vattenmelon på stranden? Inte enligt mig iallafall. Resan var iallafall fantastisk och så skönt att världen öppnat igen efter pandemin. Nu är jag redo att resa igen, någon som har något bra tips?

 

Ovido - Quiz & Flashcards