Alla inlägg under november 2020

Av Andrea Norelius - 3 november 2020 15:30

Att Corona skulle ha konsekvenser kunde vi nog alla räkna ut. De flesta räknade nog med mer tid hemma, arbete på distans, mer online shopping och torra händer på grund av allt tvättande. Däremot räknade vi nog inte med att folk skulle köpa toapapper som galningar, att kändisar skulle ge konserter online ifrån tomma konsertlokaler och att många verksamheter skulle genomföra sina aktiviteter utomhus mitt i vintern. Då tänker jag främst på gymklasser och körverksamhet som jag vet att kompisar nu utför utomhus i värsta termokläderna. En annan konsekvens som nog inte så många hade räknat med är att bilarna blir stående mer än normalt. Min pappa fick motorstopp igår så han fick kontakta en bilverkstad Västerås för att få hjälp, det var de som var närmast. En annan konsekvens som jag personligen har erfarenhet av är de så kallade Corona-kilona. Jag som hade sådana planer på att träna mycket hemma, men så blev det verkligen inte.

Ovido - Quiz & Flashcards