Alla inlägg under januari 2020

Av Andrea Norelius - 25 januari 2020 16:11

Norrskensturen var underbar. Jag fick bara se ett litet norrsken under vistelsen, och det kändes som en besvikelse. Däremot fick jag se de ovanliga pärlemormolnen. Det är moln som lyser upp himlen i vackra färger och ligger så högt upp att de vanliga vita molnen vanligtvis skymmer dem. Resan gjorde däremot att jag insåg min kameras begränsningar, jag kunde inte fånga pärlemormolnens och norrskenets verkliga skönhet på bild. Jag har därför börjat söka efter bra systemkameror och tror att jag har hittat en som passar för mig. Förutom min upplevelse fick jag även tips på andra utflyktsmål i norra Sverige inför sommaren. Trots att jag hade bestämt mig för att nästa resa skulle bli en utlandsresa, så är det inte omöjligt att det blir fler resor i Sverige inom kort. Jag fick tips om flertalet vackra platser att besöka under sommaren, bland annat Silverfallet, Grodkällan och North Canyon är några av de natursevärdheter som jag blev rekommenderad att bekanta mig med.

Ovido - Quiz & Flashcards