Direktlänk till inlägg 7 november 2019

Resa med handbagage

Av Andrea Norelius - 7 november 2019 13:15


Har ni också upptäckt att om man reser med bara handbagage går det att hitta väldigt billiga resor? Lågprisflygbolagen tar ganska mycket betalt för incheckat bagage och det går utmärkt att resa med endast handbagage. Därför tänkte jag ge lite tips på hur man packar lätt. Jag brukar alltid ha med en utsliten handduk och gamla kläder som kan slängas inför hemresan. På det sättet finns det plats för eventuell shopping som man gör på destinationen. Skor behöver man bara ett par eftersom man vanligtvis använder bara de som är skönast. Oavsett om det är sol- eller stadsresa man åker på så går man många steg varje dag. Det största problemet för mig när det gäller att resa med bara handbagage är reglerna som gäller för vätska men det löser man ändå lätt genom att ha reseförpackningar av krämer och schampo. Jag har rest runt i Sverige ganska mycket den senaste tiden men det börjar faktiskt bli dags för en utlandsresa snart. Först ska jag dock på en norrskenstur i norra Sverige. Hos dom där jag bokade den finns massor av spännande upplevelser man kan ge bort i present också.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea Norelius - 16 december 2022 14:15


Snart nytt år som ser ut att innebära högra kostnader. Tänkte se över mina lån och krediter och kanske dra ner på några abonnemang som bara tickar på. Jag har gjort vad jag kunnat med mitt bolån, den bunda delen går ut nu under våren då ska jag se öv...

Av Andrea Norelius - 19 augusti 2022 20:00


Nu är jag hemma efter två underbara veckor på Alcudia. Så skönt att komma hem igen och dessutom till ett helt nytt kök. Tack Dåderman ni är bäst! Jag känner mig dock inte så utvilad som jag trodde utan det har blivit en hel del drinkar men det är väl...

Av Andrea Norelius - 15 april 2022 19:45


Tjoho nu har jag bokat en resa till Alcudia. Det känns som jag vågar att ge mig ut på en resa igen men däremot så tvekar jag att resa utanför Europa så vad är då bättre än gamla hederliga Mallorca. Det är så praktiskt att det går att boka med Swish n...

Av Andrea Norelius - 20 januari 2022 22:00


Förra veckan var det dags för det som har blivit lite av en tradition för mig. Som jag har skrivit om förut så går jag ju regelbundet på massage i Lund. Den här gången tänkte jag kombinera besöket med en övernattning på hotell och att utforska staden...

Av Andrea Norelius - 15 oktober 2021 16:15


Hejsan! Förra veckan var jag i Sundsvall och hälsade på en kompis. Hon har flyttat in i en fantastiskt sekelskiftsvilla som hon hittade hos en lokal fastighetsmäklare. Sundsvall är ju träpatronernas stad så det finns många vackra trähus där. En av da...

Ovido - Quiz & Flashcards