Alla inlägg under maj 2021

Av Andrea Norelius - 6 maj 2021 21:30

Vi ska strax ha ett möte på jobbet om fakturabelåning men jag har lite tid över så jag sitter och drömmer mig bort till Maui. Det är ett av mina drömresemål och en dag när corona är borta och jag har en bättre ekonomi ska jag verkligen dit. Maui är den näst största ön i Hawaii och bilderna därifrån är verkligen vackra. Det är en vulkanö men naturen är vacker och varierande med skogsklädda branta berg och paradisstränder, vi talar ju trots allt om Hawaii. James Cook var den första från Europa som såg ön men det skulle dröja närmare 40 år ytterligare innan någon från vår världsdel lyckades landstiga och idag är turismen den största inkomstkällan. Beroende på säsong går det bland annat att se sköldpaddor och valar, och eftersom det är en ö så är såklart snorkling och andra vattenaktiviteter populära. Är det någon som besökt Maui och är det så fantastiskt som det ser ut på bilderna?

Ovido - Quiz & Flashcards